Facebook lokationsbaseret markedsføring

Nå ud til din målgruppe på Facebook og Instagram, når de befinder sig i nærheden af din virksomhed, eller på udvalgte interesseområder.

Med geografisk målrettede kampagner, kan du målrette din annoncering mod relevante personer, når de befinder sig inden for en radius helt ned på 1 km omkring den angivede geografiske placering.

Geografisk målretning af annoncer på Facebook, tager udgangspunkt i en radius omkring et eller flere af følgende:

  • Lande
  • Delstater
  • Provinser
  • Byer
  • Valgkredse
  • Postnumre

Når der angives et geografisk område, er det muligt at yderligere indsnævre målgruppen, ved at vælge kun at vise annoncerne mod:

  • Alle på denne placering (standard)
    Personer, der ifølge "nuværende by" på deres Facebook-profil bor på den valgte placering, samt personer på den pågældende placering baseret på de enheds- og forbindelsesoplysninger, vi indsamler.

    Anvendelse: Annoncer for messer eller andre store begivenheder, mod alle på en placering.
  • Personer, som bor på denne placering
    Personer, der ifølge "nuværende by" på deres Facebook-profil bor på den valgte placering, eller baseret på de enheds- og forbindelsesoplysninger, vi indsamler.

    Anvendelse: Annoncer for din lokale virksomhed/afdeling, mod personer, der bor på en placering.
  • Personer, som har været på denne placering for nylig
    Personer, hvis seneste placering ligger inden for det valgte område, på baggrund af de enheds- og forbindelsesoplysninger, vi indsamler. Det omfatter personer, der bor der, eller som muligvis rejser rundt der.

    Du kan f.eks. annoncere for tidsbegrænsede tilbud til personer, der for nyligt har været på en placering.
  • Personer, der rejser på denne placering
    Personer, der rejser i det valgte område ifølge de enheds- og forbindelsesoplysninger, vi indsamler, og som er mere end 200 km fra deres hjem.

    Du kan f.eks. annoncere for udlejningsbiler til personer, der rejser på en placering.

Med en ren demografisk målrettet kampagne, vil dine annoncer blive vist til nye emner. Med Facebook remarketing, har du mulighed for at begrænse dine eksponeringer, til emner, som i forvejen har besøgt dit website, eller er en del af din kundedatabase.

Kampagneoptimering

Uanset hvilken type af geografisk målretning, du vælger til din kampagne, optimeres disse mod en overordnet kampagnemålsætning.

Denne målsætning angiver det overordnede formål med kampagnen, samt hvilken type afregning og optimering der er mulig.  

  • Kendskab til brand
    Øg kendskabet til dit brand, ved at nå ud ti folk, som er tilbøjelige til at være interesseret
  • Rækkevidde
    Vis din annonce til så mange personer som mulig
  • Trafik til website
    Send personer til en destination på eller uden for Facebook (F.eks. din Facebook side eller dit website)
  • Opslagsinteraktion
    Få flere interaktioner på dit opslag, synes godt om til din Facebook side, begivenhedssvar o.l.

  • Installation af app
    Opnå flere installationer af din Facebook app

  • Videovisninger
    Få flere personer til at se dine videoer
  • Leadgenerering
    Få flere salgsleads via Facebook leadformularer

  • Konverteringer
    Få flere relevante handlinger på dit website eller i din Facebook app
  • Salg fra produktkatalog
    Opret automatiske produktannoncer fra dit produktkatalog baseret på målgruppens adfærd
  • Forretningsbesøg
    Få flere besøg i din fysiske butik