Hvad er remarketing?

Har du nogensinde shoppet på nettet og efterfølgende set reklamer/annoncer for den webshop du har besøgt, produkter du har kigget på eller lignende?

I så fald kender du en smule til remarketing og hvordan det kan bruges til at skabe leads, konverteringer, brand awareness eller mersalg.

Bliv husket med remarketing målrettet målgrupper på et databaseret grundlag. Re-engager kunder og kundeemner med remarketing annoncer, sociale medier, email og meget mere.

Hvorfor anvende remarketing?

Remarketing er et stærkt værktøj til at øge brand loyaliteten og kendskabsgraden blandt nye og eksisterende kunder/kundeemner. Med remarketing kan du vælge at køre vedvarende brand annoncering målrettet mod besøg på din hjemmeside, din Youtube kanal, din Facebook side, brugere der har brugt din app m.v. 

I forbindelse med kampagner eller nye produkter, kan du skifte dine brand annoncer ud med produkt remarketing og påvirke dine kundeemner gennem købsprocessen. Med en online købsadfærd hvor brugere ofte sammenligner priser, søger information m.m. på forskellige sites, kan dine produkt annoncer i sidste ende sikre en konvertering i netop din butik. 

Med remarketing betaler du kun for de klik der kommer på dine annoncer. Dette betyder at du kan opnå relativt mange eksponeringer som reelt er gratis at få vist og sikre dit brandkendskab via dine remarketing lister. 

Frekvensbegrænsning

Remarketing bliver ofte set som stalking af kundeemner og noget der har negativ virkning på din målgruppe og dit brand. Dette kan også godt være tilfældet, hvis du bombarderer dine målgrupper med markedsføring uden nåde.

Med frekvensbegrænsning er det muligt at begrænse det antal gange en kampagne, annoncegruppe eller annonce vises til en bruger. Denne begrænsning kan sættes til daglige, ugentlige eller månedlige begrænsninger og du er altid i kontrol over hvor mange gange dine annoncer vises. 

Dette betyder at du kan undgå overeksponering af dine brand/produktannoncer og påvirke din målgruppe negativt.

Vi anvender som standard en frekvensbegrænsning på 3-5 daglige visninger pr. bruger. på en kampagne. Dette antal kan selvfølgelig revurderes ud fra indsamlet data eller ønske. 

Typer af remarketing

Med remarketing har du mulighed for at anvende forskellige typer af remarketing og derved vise dine annoncer, hvor det er mest relevant. Herunder kan du finde de mest anvende typer af remarketing og læse mere om disse. 

Brand remarketing

Øget eksponering og brand loyalitet med brand remarketing. Retarget kundeemner realtime.

  • Branding
  • Awareness
  • Realtime
  • Eksponering

Produkt remarketing

Genaktivering af kunder og kundeemner med målrettede kampagner.

  • Kampagner
  • Produkter
  • Lead generering
  • Mersalg

Video remarketing

Effektiv video markedsføring og organiske video søgeresultater.

  • Organiske video søgeresultater
  • Videomarkedsføring
  • YouTube In-Stream
  • Youtube In-Display