Push- og pull markedsføring

Når der tales om markedsføring, bliver der ofte nævnt push- og pull markedsføring, som er to forskellige markedsføringsstrategier, som du kan vælge imellem til din online markedsføring. 

Det kan dog være svært at gennemskue, hvad de henholdsvis består af, og hvad der kendetegner de to marketingsformer. Derfor har vi nedenfor beskrevet lidt omkring, hvad de to markedstingsformer går ud på. 

Push markedsføring 

Push markedsføring er den klassiske form for massemarkedsføring, hvor man "presser" budskaberne ud til brugerne eksempelvis via TV- og radiospots.

Ved push markedsføring bliver kundeemnerne opmærksom på din virksomhed eller dine produkter, uden at de har efterspurgt dette. 

Du kan læse mere om vores push markedsføring her: 

Pull markedsføring 

Pull markedsføring er det modsatte af push markedsføring, hvor forbrugerne/kundeemnerne selv opsøger information eksempelvis via søgninger på internettet.

Ved pull markedsføring er kundeemnerne allerede opmærksomme på et produkt eller en virksomhed, men her kan du gøre dem opmærksom på netop dit produkt eller virksomhed ved hjælp af at være tilstede, når de søger online. 

Du kan læse mere om vores pull markedsføring her:

 

Sådan bruger vi push- og pull markedsføring 

Begge markedsføringsstrategier kan bruges til online markedsføring, men hvilken strategi, der anvendes, kommer helt an på, hvilket produkt du har og hvor i købsprocessen, du gerne vil fange kundeemnerne. Dog kan disse to strategier også supplere hinanden - du behøver ikke nødvendigvis at vælge den ene eller anden fra eller til. 

Når disse strategier bruges online, er det oftest i forbindelse med Google Adwords. Her bruges Google Adwords Display netværket til push markedsføring, hvori søgenetværket bliver brugt til pull markedsføring, da det her er meget forskellige, hvori købsprocessen kundeemnerne befinder sig. 

Vi anvender blandt andet push markedsføring i vores Opmærksomhedskoncept, når potentielle kundeemner skal gøres opmærksom på din virksomhed og/eller dine produkter via displaykampagner på eksempelvis Google eller Facebook.

Vi anvender blandt andet pull markedsføring i vores Leadgenereringskoncept, når der skal skabes flere potentielle kundeemner gennem remarketingkampagner, hvor kundemnerne allerede har kendskab til din virksomhed og/eller dine produkter via remarketing eksempelvis på Google eller Facebook. 

Kontakt os for at få hjælp eller rådgivning til hvilken strategi der er bedst for dig.