Search remarketing

Med search remarketing kan du målrette søgeordsannoncer mod tidligere besøgende på dit site, når de forlader din side og søger videre på Googles søgemaskine.

Search remarketing tager udgangspunkt i dine remarketing lister, præcis som almindelig display remarketing. Disse lister opsættes ud fra foruddefinerede parametre, som f.eks. besøg på alle sider, specifikke sider, produktkategorier m.m.

Når dine søgeordsannoncer målrettes mod dine remarketing lister, kan dine annoncer optimeres anderledes i forhold til almindelige søgeordsannoncer.

For at anvende search remarketing, skal der installeres et stykke kode på din hjemmeside, som sørger for dataopsamling til Google Analytics/Adwords, hvorefter det er muligt at opsætte målgrupper ud fra dine besøgende og deres adfærd på dit website.

Dette kodestykke kan implementeres manuelt på dit site eller via Google Tag Manager, som gør det nemmere at administrere elementer på dit website og opsætte yderligere funktioner løbende.

Hvorfor anvende search remarketing?

Search remarketing giver mange fordele i forhold til målretning, valg af søgeord og budget.

Med search remarketing kan du vælge bredere og/eller mere generiske søgeord/termer og dukke op på flere af din målgruppes søgninger, hvis de forlader dit site og laver supplerende søgninger.

Dine bud kan desuden også Adwords optimeres mod dine remarketing målgrupper, da disse emner vil bevæge sig tættere på en konvertering. Her kan en højere klikpris på udvalgte søgeord/terme have en højere værdi i forhold til dine almindelige søgeordsannoncer.

  • Bredere udvalg af søgeord
  • Højere relevans på klik
  • Flere muligheder med budget styring