Sociale platforme

Sociale medier giver en unik mulighed for at nå ud til dine kunder og kundeemner og interagere med dem på et mere uformelt og personligt plan.

Er du på de sociale medier, kan vi hjælpe dig med din virale marketing strategi og betalte annonceringer på de sociale platforme.

Med bl.a. Google+ og Google My Business, kan du også markedsføre dit brand og dine stamdata i Googles søgeresultater, når dine kunder og kundeemner søger efter dig.

Vi tager udgangspunkt i det mest populære sociale platforme, som du kan læse mere om herunder. 

Facebook

Facebook er den klart største social platform til dato med lige knap 1,5 milliarder aktive brugere pr. måned. Heraf er ca. 3,4 millioner af disse brugere fra Danmark.

Hovedformålet med Facebook er interaktionen mellem venner, bekendte og familiemedlemmer og kommunikationen med disse.

Med introduktionen af Facebook sider, annoncekonti og andre virksomhedsorientrede features, er der gennem den seneste årrække kommet en del stærke værktøjer, som giver en unik mulighed for at interagere på et mere personligt plan med din målgruppe.

I takt med stigningen af brugere på Facebook er Facebook markedsføring og annonceringen blevet en stor del af en social profil på platformen. Målret annoncer og promover din sociale tilstedeværelse, kør målrettet Facebook remarketing mod eksisterende kundeemner eller skab øget interaktion mellem din virksomhed og målgruppen. 

Linkedin

Linkedin adskiller sig en hel del fra Facebook og brugergrundlaget er meget anderledes end på eksempelvis Facebook. Linkedin tager udgangspunkt i en business orienteret tilgang til sociale medier, hvor den giver brugere mulighed for at oprette en profil ud fra en CV lignende struktur.

Her er fokus på kvalifikationer, baggrund og kompetencer, hvor virksomheder kan poste job opslag, interagere med lignende mennesker eller finde nye professionelle relationer.

Linkedin tilbyder stadig en Facebook lignende ”væg”, hvor man kan dele opslag, billeder, links m.m. med ens netværk. 

Instagram

Instagram er en social platform med udgangspunkt i deling af livet på farten. Billeder eller op til 60 sekunders video kan uploades og deles med følgere og tagges med hashtags (#).

Instagram kan desuden kobles sammen med din Facebook profil, hvor du kan øge interaktionen mellem de 2 platforme og dele opslag fra Instagram direkte på din Facebook, når du deler et billede.

Instagram er en forholdsvis begrænset social platform, da konceptet bag platformen er ”livet på farten”. Det er derfor ikke muligt at planlægge opslag eller dele opslag fra en PC.

Dog er Instagram det hurtigst voksende sociale medie og med hashtags er der en stærk organisk rækkevidde på opslag, som tagges med relevante hashtags. 

Google+

Google+ er Googles svar på en social platform, hvor brugerne kan dele deres indhold med venner og familie. Med Google Local og Google Business er det også muligt for virksomheder at oprette sig på Google+, hvor virksomhedens stamdata automatisk synkroniseres med en tilsvarende + profil.

Den data der hentes fra Google+, omfatter bl.a. stamdata fra Google Business, men også anmeldelser m.m. fra Google Local. Alle disse data vises i Googles søgeresultater og har indflydelse på dit online reputation samt user experience.

Web

 

 

Salg

  • Salgsværktøjer
  • Salestool
  • Sales enablement
  • Salgsplatform
  • Salgsapp
  • Sales enablement platform
  • Salgspræsentationer
  • Hvad er CRM
  • CRM
  • Sales software
  • Salgsstyring
  • Sales management software

Viden

  • Marketing
  • Hvad er remarketing?
  • Konverteringsoptimering
  • Instagram markedsføring
  • Youtube markedsføring
  • Facebook markedsføring
  • Google markedsføring
  • LinkedIn markedsføring
  • Leadgenerering
  • Messeapp
  • Kundeanalyse
  • Kundefastholdelse
  • Push pull markedsføring
  • Webanalyse