Viral markedsføring

Har du nogensinde anbefalet et godt produkt eller god service til en ven eller et familiemedlem? Mund til mund markedsføring er en af de stærkeste markedsføringstyper der findes. En person med høj troværdighed anbefaler dig et produkt eller en service, som de selv har gode erfaringer med.

Denne type markedsføring kan du ikke opnå med betalte annoncer, brochure, plakater m.m.

En succesfuld viral markedsføringsstrategi afhænger meget af typen af virksomhed, produktkategorien og hvilke medier der er relevante at anvende.

Facebook er som oftest også det mest oplagte medie at anvende. Det er verdens største sociale medie og den potentielle rækkevidde og indsigt i demografi og geografi bland målgruppen og deres netværk er særdeles værdifuld.

Der findes dog mange andre sociale platforme hvor det kan være mere relevant at starte, afhængigt af virksomheds typen, produktkategorien eller målgruppen. 

Socialt engagement

Der er mange måder at drive socialt engagement og øge produkt/brandkendskabet blandt din målgruppe og deres netværk. Det kræver dog først og fremmest indhold der skaber værdi.

Afhængigt af typen af virksomhed eller produkter, kan dette indhold være alt fra videoer med produktbeskrivelser, infographics, almindeligt tekst indhold, rabat/kampagnekoder osv. Uanset typen af indhold, skal det være nemt og hurtigt for din målgruppe at dele dette med deres netværk.

Dette kan bl.a. opnås med sociale plugins til deling eller side interaktion direkte fra hjemmesiden. Herfra kan dit budskab og indhold deles helt ubesværet med kunden/kundeemnets netværk og sprede sig.

Socialt engagement kan også foregå direkte på de sociale platforme. Her kan du dele eksklusivt indhold til dine følgere/likes, som giver dem unikke fordele eller adgang til kampagner, indhold m.m. før alle andre.

Fleksibel Retainer aftale

Vores retainer-aftaler er baseret på tillid og performance, hvilket også er grunden til, at vi har kun 3 måneders binding

Læs mere om vores Retainer aftale.