SEO - Interesse

Vores interessebaserede SEO løsning tager udgangspunkt i optimering af dine organiske resultater mod potentielle emner, som befinder sig i research- og informationsfasen. 

Derfor tages der udgangspunkt i organiske resultater med generiske- og informationssøgeord samt short-tail søgninger.

Vores produktløsning til interessebaseret SEO arbejde er oplagt til dig, hvis:

  • Dine potentielle kunder endnu ikke kender dine produkter
  • Din målgruppe ikke ved, hvad de helt specifikt søger
  • Der er et forholdsvis højt informationsbehov blandt målgruppen
  • Du vil have flere nye potentielle leads til din hjemmeside

Målretning

Den primære målgruppe ved interessebaseret SEO arbejde er nye emner, som du ønsker at promovere dit brand og dine produkter/ydelser overfor gennem organiske søgeresultater.

Med vores interesse-produktløsning arbejder vi med søgeordskampagner, som er henvendt til nye emner, som befinder sig i research/informationsfasen af købsprocessen. Du kan læse mere om indsatsområderne og søgeordstyperne herunder.

SEO indsatsområder

SEO er en sammensætning af flere indsatsområder, hvor der skal arbejdes med enten den tekniske opsætning af din hjemmeside eller dine brugeres adfærd også gennem det indhold, du præsenterer dine brugere for.

Teknisk SEO

Når man opstarter SEO på en hjemmeside eller en webshop, indledes SEO arbejdet typisk med en teknisk SEO analyse, som afklarer både mulighederne og udfordringerne ved den pågældende hjemmesides tekniske setup.

Implementeringen af relevante søgeord på hjemmesiden tager udgangspunkt i en søgeordsanalyse, som afdækker potentialet. Oprettelser og implementering af Google værktøjer er enten positive ranking signaler eller værktøjer, der giver værdifulde informationer til den løbende optimering.

User experience

Der er mange faktorer indenfor brugerinvolvering (User engagement), som har betydning for dine organiske resultater. Hvordan interagerer dine brugere med din hjemmeside og dit indhold, og gør de som forventet?

Brugeradfærd og brugerinvolvering giver søgemaskinerne en god indikation om kvaliteten af en hjemmeside og indholdet derpå. Hvis brugerne interagerer, er indholdet relevant og brugbart.

Når vi kigger på user engagement på din hjemmeside, kigger vi efter: 

  • Bounce rate
  • Engagement på sitet
  • Konverteringsrate
  • E-commerce værdier
  • Downloads
  • Klik på eksterne links
  • Søgeadfærd
  • Direkte trafik
  • Pogo-sticking
  • Social sharing og earned links

Du kan læse mere om user experience her

Content marketing

Landingssider skal tage udgangspunkt i et "users first" princip, som går ud på at udarbejde tekster og sider mod dine brugere og ikke søgemaskiner.

Med målrettet content marketing sikres en høj brugervenlighed og en god brugeroplevelse på din hjemmeside.

Med brugervenlige tekster, hvor du nemt og overskueligt inddeler dine tekster i afsnit, har et klart call-to-action og præsenterer relevante og værdiskabende tekster, kan du øge konverteringerne på dine landingssider markant.

Søgeordstyper

I interessefasen i vores SEO løsning anvendes der flere typer af søgeord til dit indhold. Fælles for søgeordstyperne i interessefasen er, at de er meget research prægede, da brugeren endnu ikke helt præcist ved, hvad han/hun søger efter.

  • Generiske søgeord
    Brede/Generelle søgeord som oftest bruges i research fasen
  • Informationssøgeord
    Søgninger med” hv-spørgsmål”
  • Short-Tail søgeords
    Søgefrase med 1-3 søgeord

Brugere fra denne type søgeord sendes oftest til dedikerede landingssider, hvor der kræves en omfattende indsats på content marketing – Udarbejdelse af fyldige beskrivelser, specifikationer mv., som kan lede dine potentielle kundeemner mod en konvertering.

KPI-rapportering

Vores produktløsninger baseres på data, når vi skal optimere og rådgive dig ifm. med løbende optimering samt opsætning af nyt SEO indhold.

Derfor får du hver måned en fast rapportering på gængse KPI’er (Key Performance Indicators), som er relevante for dig og din produktløsning til interesseskabende SEO.

Den grundlæggende KPI-rapportering tager udgangspunkt i de værktøjer, der opsættes i vores Datapakke. Her vil du modtage en månedlig oversigt over SEO performance med fokus på interaktionen med dine organiske resultater.

Retainer – Fast abonnement

Vores produktløsning er baseret på en fast abonnementsordning.

Vores abonnementer (Fastpris aftaler) er oplagte til at arbejde i dybden med et enkelt produkt. Med en Fastpris aftale sikres du en løbende og fokuseret indsats på dit interessebaserede SEO.

Med en fast aftale sikres du en stærk samarbejdspartner, der sammen med vores online marketingspecialister hjælper dig med at opnå dine mål med din online markedsføring. 

Kontakt os i dag for et uforpligtende tilbud. 

JA TAK, jeg vil gerne have et uforpligtende tilbud

Vi har blandt andet lavet for...

Se vores andre SEO produkter:

Opmærksomhed

Øget opmærksomhed omkring dit brand og produkter

Læs mere

Leadgenerering

Konverter potentielle emner til flere relevante leads

Læs mere

Kundefastholdelse

Øget kundefastholdelse baseret på kundernes søgehistorik

Læs mere