Social CRM

Sociale medier har revolutioneret måden hvorpå vi kommunikerer og interagerer online.
Dette har også haft stor indflydelse på den generelle brugeradfærd samt de informationer brugerne søger online.

Dine kunder er online; og det bør du også være!
Vidensdeling, anbefalinger etc., er noget af det mest eftersøgte via sociale netværk.
En social profil/side er en oplagt mulighed for opbygning af kunderelationer samt opbygning af troværdighed blandt likes/fans.

Med en aktiv social tilstedeværelse kan du øge følgeres loyalitet og troværdighed til et brand gennem kommunikation og interaktion. Dette skaber et personligt forhold mellem følger og virksomheden, hvilket øger tilbøjeligheden for konvertering og/eller gensalg.

Med en social profil kan du desuden opnå værdifuld indsigt i dine følgeres demografi, geografi m.m., hvilket kan være særdeles brugbar information til fremtidige annonceringer, kampagner etc.

Dette bånd mellem følger og virksomheden er ikke noget der kan tilkøbes gennem annonceringer eller anden marketing.

Social customer relationship management.

Sociale medier bringer et helt nyt aspekt til traditionel customer relationship management (CRM). En social profil/side kan anses som en social CRM, hvor dine likes/følgere kan eksponeres for pre-sale aktiviteter, post-sale og kundepleje.

Baggrunden for et like er oftest baseret på tidligere køb, loyalitet eller interesse for produkter/services. Det er derfor som oftest eksisterende kunder eller kundeemner, som følger din virksomhed online. Disse mennesker, uanset hvor i købsprocessen de befinder sig, kan bidrage konstruktivt til dine fremtidige content aktiviteter.

Indsigt og målbarhed.

Med en overordnet strategi kan vi målrette markedsføring til de rette segmenter og levere indsigt og målbarhed på dine markedsføringskampagner.

Baggrunden for et like/follow er en interesse for dine produkter eller services. Det er derfor vigtigt at engagere dine fans – Eller med andre ord: Skub dem tættere på et salg med en kampagne, et tilbud eller anden brugbar ekspertise.

Med en komplet social profil og optimeret indhold, kan du via sociale sider såsom Facebook sider og LinkedIn sider give et personligt touch til din sociale interaktion. Dette er med til at fremme troværdigheden samt legitimiteten af dit brand og fremme dit omdømme blandt målgruppen.

Dine sociale profiler kan praktisk talt betragtes som et CRM, hvor du har brugbar viden om individuelle interessenter og potentielle kunder til rådighed. Brug denne information til at øge kendskabsgraden og efterlad dine fans med et troværdigt forhold til din virksomhed.

Fleksibel Retainer aftale

Vores retainer-aftaler er baseret på tillid og performance, hvilket også er grunden til, at vi har kun 3 måneders binding

Læs mere om vores Retainer aftale.