App markedsføring

Har du en app, som dine eksterne partnere, kunder mv. har adgang til? Med app markedsføring og  remarketing kan du skabe flere konverteringer eller mersalg blandt dine eksisterende kundeemner.

Med Google Adwords og Facebook er det muligt at samle brugerne af din app i brugerdefinerede målgrupper, som du kan målrette annoncering efter. Dette kan bl.a. være bestemte handlinger, downloads, konverteringer m.m.

For at anvende app remarketing til app markedsføring, skal der installeres et stykke kode i din app, som sørger for dataopsamling til Adwords, Facebook eller anden 3. parts annoncenetværk. Det er ud fra dette kodestykke, at vi kan oprette de ønskede målgrupper. App remarketing fungerer meget lig almindelig remarketing på websites og der er også mulighed for at integrere dataopsamling, i din app med Google Tag Manager for nemmere administration.

Hvorfor anvende app remarketing?

Ligesom remarketing på websites, giver app remarketing en unik mulighed for at målrette dine budskaber, kampagner mv. mod eksisterende brugere og belønne dine loyale partnere og kunder med unikke tilbud og muligheder.

  • Beløn aktive kunder og partnere
  • Genaktiver inaktive brugere
  • Skab mersalg hos eksisterende kunder
  • Mulighed for distribution via bl.a. Adwords og Facebook
  • Administration via Google Tag Manager

Google Adwords app remarketing

Google Adwords er uden tvivl det største annoncenetværk i verden. Med Adwords app markedsføring og Adwords remarketing kan du ramme brugerne af din app, når de bevæger sig ud på nettet. Via de millioner af udgiver sites, kan du ramme dine brugere med specifikt målrettede brand/produkt annoncer, tilbud m.v.

Det er blandt andet muligt at sende brugere direkte til din app fra annoncer, promovere din app, produkter mm. eller fastholde kundeemner med branding på tværs af platforme. 

Facebook app remarketing

Annoncerer du på Facebook, kan du med din Pixel oprette brugerdefinerede målgrupper ud fra app aktivitet. Dette betyder at det er muligt at oprette målgrupper ud fra bestemte handlinger eller aktiviteter i din app til din app markedsføring.

Disse målgrupper kan herefter anvendes til Facebook remarketing med budskaber, tilpasset de handlinger eller aktiviteter, som brugeren har udført.