Email marketing

E-mail marketing er den mest anvende online markedsføringsmetode. Måske anvender du allerede e-mails, men hvad er din strategi, hvilket indhold deler du og vigtigst af alt, hvad er effekten?

E-mail marketing og e-mail remarketing er et særdeles effektivt værktøj til at skabe øget konvertering, givet at dine e-mails målrettes mod de rette segmenter med relevant indhold.

Med målretning af indhold, kan du skabe højere relevans for dine læsere, samt målrette dit indhold mere specifikt. Dette kræver dog, at dine e-mails segmenteres f.eks. efter brugeradfærd, geografi eller demografi.

Ud fra adfærd kan du eksempelvis rette henvendelse mod brugere, som har puttet en vare i din indkøbskurv, men forlod din side. Statistisk set er sandsynligheden for at denne bruger vender tilbage og konverterer (efter 24 timer) faldet med 90%.

Med en automatisk udsendt e-mail, kan du sende denne bruger en reminder på deres indkøbskurv og øge sandsynligheden for, at denne bruger vender tilbage og fuldfører sit køb.

Driver du en webshop, og har du en fysisk butik, kan du segmentere din e-mail liste efter geografisk placering. Dette giver eksempelvis mulighed for at udsende lokale tilbud eller nyheder om begivenheder i din butik – Ofte noget dine kunder eller tilmeldte i den anden ende af lande ikke har interesse i.

Med en e-mail (re)marketing strategi kan du målrette kontakten til dine kunder og kundeemner på et mere personligt plan, hvilket på sigt kan gavne din kundeloyalitet, brand awareness m.m.

Multi channel optimering

Multichannel marketing er et særdeles effektivt værktøj, når du ønsker en høj eksponering af en kampagne. Med e-mail markedsføring, kan du inkorporere dine kampagne budskaber i dine e-mails og øge eksponeringen og i sidste ende effektiviteten af dit budskab.

Det er dog vigtigt, at have i mente, at brugerens adfærd på tværs af enheder og platforme giver udfordringer i forbindelse med visningen af dit indhold. Især på e-mail er det vigtigt at din skabelon er responsive, så den tilpasses brugeren enhed og vises korrekt.

Ikke responsive e-mails har en høj afvisningsgrad (bounce rate) på mobile enheder, og dine e-mails kan derfor negativ effekt på din kampagne. 

Fleksibel Retainer aftale

Vores retainer-aftaler er baseret på tillid og performance, hvilket også er grunden til, at vi har kun 3 måneders binding

Læs mere om vores Retainer aftale.