Hvad er Google Display netværket?

Google Display netværk er en samling af udgiversites, som viser annoncer fra Google Adwords. Dette netværk omfatter mere end 2 millioner websites og anvendes af 90 % af alle verdenens internet brugere.

Se priser, mere info eller få et tilbud her : Produktløsninger

Med annonceringer på Google Display netværk kan du nå ud til nye kunder baseret på en bred vifte af interesser. Med kendskab til dine kundeemners interesser herunder Adwords remarketing kan du desuden vælge, hvilke sider dine annoncer skal vises på og opnå høj relevans. Med annoncering via Google Display netværk kan du:

  • Øge brand awareness
  • Engagere dig med dine kunder
  • Øge salget af produkter
  • Opbygge kundeloyalitet

Sådan virker Google Display netværket

Google Display netværk tager udgangspunkt i Google Adwords annoncer, som oprettes og målrettes afhængigt af produkt og kundeemne.

Med kontekstmålretning kan du holde en høj relevans på dine annoncer i forhold til dine kundeemner. Dine annoncer oprettes med bestemte keywords (søgeord) eller kategoritags. Disse keywords er udgangspunktet for udgivelsen af dine annoncer.

Google analyserer alle udgiversites i displaynetværket for indhold og hjemmesidens hovedemne og tema. Din annonces søgeord definerer derfor, hvilke sider der er relevante at eksponerer dem på, så brugere får de rette annoncer på de rette sites.

Med annonceringer via Google Adwords og Display netværket er der desuden mulighed for managed placements. Her vælges der manuelt, hvor annoncer vises, hvis der er kendskab til, hvor målgruppen ofte befinder sig på nettet.