Adwords optimering
Få professionel hjælp til Google Adwords optimering, opsætning af Adwords konto, Google Analytics og administration af Google Adwords kampagner.
Hos Retainer for du målbar løbende Adwords optimering baseret på viden og data. Vi sørger for at etablere tracking, dataopsamling og måling, så vi løbende kan optimere jeres Adwords kampagner.
Adwords er Googles annoncerings program, som du kan anvende til at nå ud til nye kunder eller anvende Adwords remarketing mod eksisterende kunder.
Med Adwords optimering kan du målrette Adwords annoncer mod kundeemner baseret på søgeord, eller når de besøger hjemmesider med temaer relateret til din virksomhed.
Dine annoncer vises for kundeemner og med CPC (Cost per Click), betaler du kun, når kundeemner klikker på dine annoncer.
Hvorfor vælge Adwords?
Med Adwords opnår du særdeles høj relevans på dine annoncer, da de vises til din målgruppe, når de søger efter sider eller produkter relateret til din virksomhed. Det betyder at dine kundeemner er mere tilbøjelige til at klikke på dine annoncer og i sidste ende konvertere hos din virksomhed.
Der er mulighed for at vælge, hvor og hvornår dine annoncer skal vises og på hvilke sites. Der kan derfor køres både globale og lokale kampagner, afhængigt af hvor din målgruppe er og hvilke interesser de har.
Med Googles automatiske budafgivning kan du sætte et loft for det daglige budget og aldrig overskride det afsatte. Der kan desuden afvikles forskellige typer budafgivning afhængigt af formålet med en annonce.
- CPC (Cost Per Click) – Generer trafik til din hjemmeside.
- CPM (Cost Per Mille) – Øg brand awareness og fokuser på eksponering af annoncer.
- CPA (Cost Per Acqusition) – Konverter kundeemner med de rette annoncer.
Adwords giver indsigt i dine annoncers performance, så du altid kan holde dig opdateret på hvordan dine annoncer klarer sig, hvor mange kundeemner du får gennem annoncering, hvor de kommer fra og meget mere. Med disse værktøjer kan du løbende optimere dine annoncer og maksimere dit return of investment.
Adwords annonce optimering og annoncetyper
Med Adwords kan du anvende 4 typer annoncer afhængigt af hvor de vises og hvad der formidles.
Tekst annoncer
Denne type annoncer vises i Googles søgeresultater, når en bruger foretager en søgning på f.eks. et produkt eller en virksomhed.
Dette er Googles standard annonce type, som indeholder en overskrift, en kort beskrivelse samt link til din hjemmeside.
Billede annoncer
Skab blikfang med billede annoncer og tiltræk kundeemner til din hjemmeside. Billede annoncer vises via Google display netværket både via computer og mobile enheder.
Rich media annoncer
Rich media er annoncer med brugerinteraktion. Disse indeholder oftest video, flash eller billeder og kan bl.a. udvides, trækkes op/ned og lignende.
Video annoncer
Video annoncer kan vises på de fleste udgiver sites, men forbindes oftest med f.eks. YouTube. Med video annoncer kan du skabe interaktiv markedsføring og øge trafikken til din hjemmeside.
Søgeordsannoncer
Søgeord er de ord, som udløser visning af dine annoncer. Gennem en Adwords søgeordsanalyse for din virksomhed finder vi relevante søgeord, som bruges til at optimere dine Adwords kampagner og øger dit ROI.
Med søgeordsannoncer vises dine annoncer i Googles søgeresultater, når brugere søger information relateret til din virksomhed. Det er derfor yderst vigtigt at have kendskab til relevante søgeord, samt brugen af disse, da specifikke søgeord til kampagner sikrer højere relevans for brugeren. Dette øger sandsynligheden for klik (besøg) samt højere ROI.
Søgeordsannoncer vises ikke kun i Googles søgeresultater, men også på Googles display netværk. Google Adwords styrer automatisk, hvor dine annoncer vises, men hos Retainer kan vi også hjælpe dig til at få disse vist på specifikke sider.
Optimering af Adwords søgeords kampagner
Retainer tilbyder løbende søgeordsanalyser og søgeordsoptimering, så du løbende for vist dine annoncer på de rigtig søgeord.
Ved løbende Google Adwords optimering af søgeord, kan man med fordel tilknytte Adwords search remarketing, især på konkurrenceprægede søgeord, hvor det er vanskeligt at opnå rette ROI på grund af høje klik priser.
Vi tilbyder individuel tilpasning af dine søgeordskampagner, så søgeordsannonceringen matcher jeres virksomheds mål.
Retainer tilbyder også en Google markedsføringsløsning som er målrettet mod Googles søgemaskine, hvor man opnår en bedre optimering af sit annonce budget, da både Adwords søgeords annoncering kombineres med SEO - se mere info på Google markedsføringsløsning.
Optimering af Adwords annoncetekster
Retainer tilbyder løbende optimering af Adwords annoncetekster, så bedst mulig ROI opnåes.
Ved løbende Google Adwords optimering af annoncetekster, tilpasses og udbygges Adwords annoncetekster så de rigtige budskaber leveres og samtidigt optimeres der mod Google Quality Score, så der opnåes bedst mulige placeringer og klikpriser.
Vores annonceproduktion af tekstannoncer tager udgangspunkt i content marketing principper, for at opnå bedst mulig call to action og at budskaberne er tilpasset virksomhedens målgrupper.
Adwords opsætning
Med professionel opsætning af Adwords konto, sikrer du dig sporing og målbare resultater.
Retainer tilbyder opsætning af Adwords konto med Google Analytics setup, og vi tilbyder løbende administration og overvågning af Adwords setuppet.
Google Analytics setuppet indeholder konverteringssporing af dine Adwords kampagner, og vi tilbyder løbende rapportering, så du realtime kan se målbare resultater.
Google Adwords kampagne opsætning
Med kampagneindstillinger kan man opsætte og optimering på adskillige elementener som f.eks. budget indstillinger, hvilke netværk, placerings målretning, annonceplanlægning på tidspunkter og indstillinger for budgivning og mange flere elementer.
- Kampagnenavn
Opbygning af kampagnenavne - Kampagnetype
Tilpasset opsætning af kampagner - Placeringer
Geografisk målretning - Sprog
Sprorgvalg på lande og brugere - Netværk
Kampagne afviklingskilder - Enheder
Målretning mod enheder og operativsystemer - Budgivning
Indstillinger for budgivning - Budget
Kampagnebudget - Visningsmetode
Budget afviklingsmetoder - Annonceudvidelser
Visning af virksomhedsoplysninger - Planlægning
Afviklingtidspunkter for annoncer - Annoncelevering
Frekvens og annoncerotation
Google Adwords kampagne optimering
Retainer tilbyder løbende optimering af kampagne indstillinger, så bedst mulig ROI opnåes.
Ved løbende Google Adwords optimering af kampagner, tilpasses og udbygges Adwords kampagner til en individuel løsning der matcher jeres virksomhed.
Dynamiske søgeannoncer
Dynamiske søgeannoncer er baseret på indholdet på dit website eller specifikke landingssider på sitet. Ved normal søgeordsannoncering vises annoncen udfra søgeord, ved dynamisk søgeannoncer, generes der automatisk søgeannoncer på søgeforespørgsler udfra indholdet på sitet.
Google Adwords generer automatisk annonce titel og webadressen for landingssiden, selve annonceteksten og annonceret webadresse på annoncen udfyldes på normal vis.
- Hvorfor dynamiske søgeannoncer
Spar tid med automatiserede kampagner - ingen søgeord og søgeordsanalyse - Automatisk opdatering af annoncer, ved ændring af indhold på websitet.
Relevante annonce overskrifter der matcher kundernes søgeord og sætninger - Øget trafik, da hele websitet promoveres.
Adwords lokal annoncering
Bliv synlig i lokalområdet med Google AdWords lokal markedsføring og målret din markedsføring mod specifikke geografiske områder.
Adwords giver dig også mulighed for at øge brugervenligheden med både telefonnummer og adresse i annonceringen.
Salg
- Salgsværktøjer
- Salestool
- Sales enablement
- Salgsplatform
- Salgsapp
- Sales enablement platform
- Salgspræsentationer
- Hvad er CRM
- CRM
- Sales software
- Salgsstyring
- Sales management software
Viden
- Marketing
- Hvad er remarketing?
- Konverteringsoptimering
- Instagram markedsføring
- Projektledelse
- Youtube markedsføring
- Facebook markedsføring
- Tidsregistrering
- Google markedsføring
- Programmeringssprog
- LinkedIn markedsføring
- Leadgenerering
- Messeapp
- Kundeanalyse
- Softwareapplikation
- Kundefastholdelse
- Push pull markedsføring
- Webanalyse