Google quality score

Når du anvender Google Adwords, bedømmes dine søgeord i forhold til deres relevans for din annonce og dine landingssider. Scoren fordeles fra 1-10, hvor 10 er højeste relevans.

Dog er det ikke kun relevansen for brugeren, som er i fokus. Med en høj quality score, kan man som annoncør opnå små fordele ved en høj score. 

Fordele ved en høj Quality Score

Lavere CPC

Med en høj quality score, anses dine Adwords annoncer og landingssider som relevante og brugbare for de brugere, som klikker på dine annoncer. Dette betyder at Google giver en lavere CPC (cost per click)/klikpris på dine annoncer.

Lavere bud for side 1

Med en høj annoncekvalitet øges dine chancer for at blive vist på side 1. Dog skal den forventede click-through-rate, annoncerelevans og landingssidens relevans være af høj kvalitet.

Annonceposition

Når dine annoncer vises på en side, tages quality score i betragtning, i forhold til hvilke annoncer der vises øverst. Med en højere quality score, øges sandsynligheden for at dine annoncer vises øverst.

Du kan læse mere om Quality Score på Googles support side her.

Salg

  • Salgsværktøjer
  • Salestool
  • Sales enablement
  • Salgsplatform
  • Salgsapp
  • Sales enablement platform
  • Salgspræsentationer
  • Hvad er CRM
  • CRM
  • Sales software
  • Salgsstyring
  • Sales management software

Viden