LinkedIn markedsføring

LinkedIn er en social platform, som er målrettet erhvervslivet, der består af personlige profiler med en CV-lignende struktur.

LinkedIn sammenlignes bedst med en CV-database, hvor der kan oprettes både personlige profiler og virksomhedssider. På LinkedIn for virksomheder er det muligt at poste stamdata, jobopslag, annoncere på LinkedIn og meget mere.

Personlige profiler oprettes med udgangspunkt i personlige kvalifikationer, arbejdserfaring m.m., og det er muligt at søge jobopslag eller blive fundet på LinkedIn ud fra søgninger på kvalifikationer, stillinger, samt tilføje venner og kollegaer til ens netværk.

LinkedIn er en yderst nyttig platform til markedsføring af din virksomhed og dennes produkter, som kan målrettes mod de helt rigtige personer ud fra titler, brancher og meget mere. 

LinkedIn annoncering

Med LinkedIn markedsføring, LinkedIn annoncering og Linkedin leadgenerering kan du sponsorere dit indhold og drive et højere engagement, eller du kan oprette display- og tekstannoncer, som målrettes lige de brugere, der er relevante for dig.

LindedIn markedsføring kan målrettes på mange måder blandt andet efter geografisk placering, virksomheder, stillingsbetegnelser, køn og alder.

Tekst- og displayannoncering

Med tekst- og displayannoncering på LinkedIn kan du oprette brand- og produktannoncering og skabe et højere kendskab til din virksomhed og dine produkter. LinkedIn markedsføring og annoncer kan målrettes ud fra flere erhvervsrettede målretningsteknikker.

Med tekst- og displayannoncering kan du:

  • Vælge den profesionelle målgruppe som du gerne vil nå ud til
  • Hurtigt og nemt lave nye annoncer
  • Selv bestemme dit budget uden kontrakter eller langsigtede forpligtelser 
  • Kun betale for de annoncer, der fungerer - enter pr. klik eller pr. indtryk
  • Spore det antal leads du får på dine tekst- eller displayannoncer på LinkedIn

Sponsorerede opslag

Er du som virksomhed aktiv på LinkedIn og deler indhold og opslag med dine følgere, er det muligt at opnå et højere reach på opslag med sponsorerede opslag.

Med sponsorerede opslag kan du målrette dit indhold mod bestemte segmenter, personer, jobtitler og meget mere. Du kan derved få dit budskab ud til de helt rette personer og opnå højere brugerengagement på dit indhold. 

Du kan bruge sponsorerede opslag til at:

  • Få din virksomheds opslag ud til flere brugere og tiltrække nye følgere
  • Nå ud til den helt rigtige målgruppe med omfattende målretningsmuligheder 
  • Få dit opslag ud på alle enheder - computer, tablet og mobil. 
  • Selv bestemme dit budget og vælge mellem forskellige betalingsmuligheder
  • Spore det antal leads du får fra dine sponsorerede opslag på LinkedIn 

In-mail annoncer 

Med In-mail annoncer på LinkedIn kan du som virksomhed sende personliggjorte beskeder til de brugere og potentielle købere, der betyder mest for dig og din virksomhed. In-mail annoncering gør det nemt at nå ud til din målgruppe med relevant indhold gennem LinkedIns beskedsystem. 

In-mail annoncer bliver kun sendt, når brugerne er aktive på platformen. Dette gør, at brugerne ikke føler sig forstyrrede i tide og utide. 

Med In-mail annoncer kan du:

  • Booste tilmeldninger med personliggjorte invitationer til webinars eller events 
  • Styre samtaler ved hjælp af målrettede produkt- og servicepromoveringer 
  • Promovere downloads med indhold såsom infografik, white papers, e-bøger m.m.  

LinkedIn remarketing 

Med LinkedIn remarketing kan du med en målrettet og effektiv indsats markedsføre dine annoncer mod allerede kendte kundeemner på platformen.

Med LinkedIn remarketing betyder det, at du kan målrette din markedsføring mod kundeemner, som enten har besøgt dit website, eller du kan uploade lister fra dit CRM (Customer Relationship Management) system bestående af dine kontaktpersoner og/eller virksomhedslister. 

Denne funktion kalder LinkedIn for Matched Audiences, og dette værktøj gør det muligt at følge op på dine kundeemner på leads med målrettede kampagner og budskaber. 

Derudover gør denne funktion det også muligt at præcisere og prioritere dine målgrupper bedre, så din annoncering målrettes mere effektivt. 

Det eneste, det kræver for at komme i gang med LinkedIn remarketing, er, at du har oprettet og installeret LinkedIns Insight Tag på dit website.

Insight Tag er et stykke JavaScript-kode, der gør det muligt at tracke samtaler, målrette og analysere dine LinkedIn annonceringskampagner. 

Webbaserede målgrupper

Når der bliver anvendt LinkedIn remarketing med Insight Tag, kan du selv bestemme, hvem dine annoncer målrettes mod ud fra de besøgende på dit website.

Når dine webbaserede målgrupper skal vælges, kan det være, at du har nogle ønsker omkring, hvem af dit websites besøgende, som du ønsker at målrette din markedsføring mod. På LinkedIn kan du tilpasse dine websites besøgende ud fra følgende filtre på dit websites URL:

  • Starter med 
  • Eksakt
  • Indhold 

Når de(n) ønskede filter er valgt, bliver din remarketingskampagne rettet mod de(n) ønskede målgruppe. Disse filtre giver dig mulighed for:

  • At oprette adfærdsbestemte målgrupper mod specifikke sider eller grupper
  • At samle data fra cookies i op til 90 dage
  • At have minimum 300 personer pr. målgruppe 

Kontakt os for at høre mere om webbaserede målgrupper i LinkedIn remarketingskampagner. 

Upload af virksomheds- eller kundelister fra CRM system

Udover de webbaserede målgrupper med Insight Tag kan du også rette din LinkedIn remarketing mod allerede eksisterende kundeemner fra dit CRM system ved at uploade dem til LinkedIn. Profil- og kontaktmålretning gør det muligt for dine annoncer at ramme dine virksomhedslister eller e-mail kontakter. Dette giver dig som annoncør mulighed for at nå ud til dine hovedmålgrupper og deres følgere.

Herunder kan du se, hvilke muligheder dette giver dig.

Upload af virksomhedslister:

  • Målrettet annoncering mod virksomheder fra din eksisterende liste
  • Varighed: Intet udløb
  • Størrelse: minimum 300 pr. målgruppe

Upload af emne-/kundelister: 

  • Målrettet annoncering mod dine salgs- og kundelister
  • Varighed: Intet udløb
  • Størrelse: minimum 300 pr. målgruppe 

Vælger du at uploade lister til LinkedIn, krypteres dine data ved hjælp af Sha256 algoritmer, som betyder, at dine data behandles sikkert og fortroligt.

Kontakt os for at høre mere om LinkedIn remarketing med henblik på upload af virksomheds- eller kundelister fra dit CRM system. 

Web

 

 

Salg

  • Salgsværktøjer
  • Salestool
  • Sales enablement
  • Salgsplatform
  • Salgsapp
  • Sales enablement platform
  • Salgspræsentationer
  • Hvad er CRM
  • CRM
  • Sales software
  • Salgsstyring
  • Sales management software

Viden

  • Marketing
  • Hvad er remarketing?
  • Konverteringsoptimering
  • Instagram markedsføring
  • Youtube markedsføring
  • Facebook markedsføring
  • Google markedsføring
  • LinkedIn markedsføring
  • Leadgenerering
  • Messeapp
  • Kundeanalyse
  • Kundefastholdelse
  • Push pull markedsføring
  • Webanalyse