User Engagement

Der er mange faktorer inden for brugerinvolvering (User engagement), som har betydning for dine organiske resultater. Hvordan interagerer dine brugere med dit website, dit indhold og gør de som forventet?

Brugeradfærd og brugerinvolvering giver søgemaskinerne en god indikation om kvaliteten af et site og indholdet derpå. Hvis brugerne interagerer, er indholdet nok relevant og brugbart.

  • Bounce rate
  • Engagement på sitet
  • Konverteringsrate
  • E-commerce værdier
  • Downloads
  • Klik på eksterne links
  • Søgeadfærd
  • Direkte trafik
  • Pogo-sticking
  • Social sharing og earned links

De ovennævnte punkter er blot nogle af de ranking factors, som søgemaskinerne (Google optimering) tager højde for inden for user engagement.

Pogo sticking, tid på site og antal sidebesøg fortæller en del om interaktionen med dit site, om dine brugere forsvinder umiddelbart efter de lander på dit site, om de læser dit indhold og går videre.

Med hensyn til e-commerce er dine konverteringsprocenter og ordreværdier en stor del af evalueringen af din shop. Hvis du har en høj konverteringsprocent og ordre værdi, ses dette som en side med populærer varer, som efterspørges af brugerne.

Hertil kommer elementer som type-ins – Brugere der udfylder dine formularer til eksempelvis kommunikation, email nyhedsbrev etc. Ønsker brugerne denne form for kommunikation, anses dit site som troværdigt og ”belønnes” derefter. 

Bounce rate – Afvisningsprocent

Afvisningsprocenten på dit website giver søgemaskinens algoritme en indikation om, hvor vidt den pågældende side er relevant og brugbar i forhold til hvor vidt brugere anvender/interagerer med siden.

En høj afvisningsprocent indikerer at brugerne ikke finder en given side brugbar og derfor forlader dit site igen umiddelbart efter.

Dette er en negativ effekt på organiske søgeresultater og det er derfor vigtigt at skabe brugbart indhold og formå at sende brugeren videre på dit website. 

Web

 

 

Salg

  • Salgsværktøjer
  • Salestool
  • Sales enablement
  • Salgsplatform
  • Salgsapp
  • Sales enablement platform
  • Salgspræsentationer
  • Hvad er CRM
  • CRM
  • Sales software
  • Salgsstyring
  • Sales management software

Viden

  • Marketing
  • Hvad er remarketing?
  • Konverteringsoptimering
  • Instagram markedsføring
  • Youtube markedsføring
  • Facebook markedsføring
  • Google markedsføring
  • LinkedIn markedsføring
  • Leadgenerering
  • Messeapp
  • Kundeanalyse
  • Kundefastholdelse
  • Push pull markedsføring
  • Webanalyse