User Experience

User experience (UX) eller brugeroplevelsen er den oplevelse, som en bruger har, når han/hun interagerer med din hjemmeside. Brugeroplevelsen er altafgørende både for en brugers adfærd på din hjemmeside men også for dine organiske søgeresultater på Google - begge elementer har stor betydning for, hvorvidt brugerens besøg fører til en konvertering. 

Hvis brugeren har en dårlig oplevelse på din hjemmeside, vil denne ikke udføre de mål, som du gerne vil have han/hende til, og det vil derfor ikke føre til en konvertering.

User engagement data

For at sikre at dine brugere har en god brugeroplevelse, når de bevæger sig rundt på din hjemmeside, ser Google på nogle forskellige faktorer, som har indflydelse på den overordnede brugeroplevelse og din ranking på Google. Disse faktorer kalder Google overordnet set for user engagement data

Google tager derfor nogle elementer fra brugeroplevelsen med i deres ranking factors, som blandt andet består af nedenstående elementer:  

  • Bounce rate 
  • Engagement på hjemmesiden
  • Konverteringsraten
  • E-commerce værdier 
  • Antal downloads 
  • Antal klik på eksterne links
  • Søgeadfærd
  • Direkte trafik
  • Pogo-sticking 
  • Social sharing og earned links

Disse faktorer giver Google en masse forskellige data, som de tager med i deres overordnede ranking factor af din hjemmeside og brugeroplevelse. 

Pogo sticking, engagement på hjemmesiden og antal sidebesøg fortæller meget om interaktionen på din hjemmeside, og om dine brugere forsvinder umiddelbart efter, at de lander på din hjemmeside, om de læser dit indhold eller går videre.

Med hensyn til e-commerce er dine konverteringsprocenter og ordreværdier en stor del af evalueringen af din hjemmeside/webshop. Hvis du har en høj konverteringsprocent og ordreværdi, ses dette som en side med populære varer, som efterspørges af brugerne. 

Derudover kommer elementer som type-ins - brugere der udfylder dine formularer til eksempelvis e-mails, nyhedsbreve og lignende. Hvis brugerne ønsker denne form for kommunikation, anses din hjemmeside som troværdig og belønnes herefter. 

Bouncerate - afvisningsprocent

Afvisningsprocenten på din hjemmeside giver Googles algoritme en indikation om, hvorvidt den pågældende side er relevant og brugbar i forhold til, hvorvidt brugere anvender/interagerer med siden. 

En høj afvisningsprocent indikerer, at brugerne ikke finder den givne side brugbar og derfor forlader din hjemmeside igen umiddelbart efter. Dette er en negativ effekt på organiske søgeresultater, og det er derfor vigtigt at skabe brugbart indhold, der formår at sende brugeren videre til din hjemmeside.

Søgeadfærd, søgeresultater og user experience

Hvordan er dine brugeres søgeadfærd, og hvordan præsenteres dine organiske søgeresultater?

Disse to spørgsmål har stor indflydelse på, hvilken brugeroplevelse dine brugere har, når de besøger din hjemmeside, og som kan give positive resultater i user engagement data. Søgeresultaterne, som dine brugere præsenteres for på baggrund af deres søgeadfærd på Google, kan have stor indflydelse på brugerens samlede oplevelse af dit brand og/eller dine produkter. 

Det er derfor vigtigt, at dine søgeresultater bliver optimeret, så de fremstår korrekt overfor brugerne. Med en række forskellige værktøjer kan dine søgeresultater på Google optimeres, så de indeholder relevant information og bliver præsenteret overskueligt og brugervenligt - du kan eksempelvis nemt præsentere kontaktinformationer, rutevejledninger, produktlinks m.m., så disse øger brugerinteraktionen direkte fra søgeresultaterne til din hjemmeside. 

Vi kan hjælpe dig med at sørge for, at dine brugeres brugeroplevelse og user engagement data bliver optimeret, så dine brugeres søgeadfærd og søgeresultater på Google leder til en højere konvertering på din hjemmeside

Web

 

 

Salg

  • Salgsværktøjer
  • Salestool
  • Sales enablement
  • Salgsplatform
  • Salgsapp
  • Sales enablement platform
  • Salgspræsentationer
  • Hvad er CRM
  • CRM
  • Sales software
  • Salgsstyring
  • Sales management software

Viden

  • Marketing
  • Hvad er remarketing?
  • Konverteringsoptimering
  • Instagram markedsføring
  • Youtube markedsføring
  • Facebook markedsføring
  • Google markedsføring
  • LinkedIn markedsføring
  • Leadgenerering
  • Messeapp
  • Kundeanalyse
  • Kundefastholdelse
  • Push pull markedsføring
  • Webanalyse