Facebook - Kundefastholdelse

Med kundefastholdelse på Facebook hjælper vi dig med at re-engagere flere af dine salgs- og kundeemner, som har fuldført et mål eller foretaget en transaktion på din hjemmeside eller er en del af dine CRM og/eller e-mail lister.

Vores produktløsning til kundefastholdelse er oplagt til dig, hvis:

  • Du ønsker at promovere after-sales kampagner
  • Du ønsker at tilbyde mersalg til dine kunder
  • Dine kundedatabase skal oplyses om nye tiltag/produkter
  • Top-of-mind markedsføring med branding

Målretning

Den primære målretning ved kundefastholdelse er remarketing målgrupper mod dine eksisterende kunder. 

Kundemålgrupper kan baseres på hjemmesideadfærd, hvor vi ved hjælp af Facebookkonverteringssporing indsamler konverteringer/transaktioner på din hjemmeside og opbygger målgrupper.

Alternativt kan der enten manuelt eller via Facebooks API synkroniseres kundedata fra dit CRM (Customer Relationship Management) system eller anden kundedatabase til din Facebook annoncekonto. 

Dette kan desuden kombineres med sidevisninger, interaktion med dit indhold mv., hvilket sikrer tydeligt segmenterede målgrupper, hvor markedsføringen kan tilpasses de rette emner med relevante budskaber og CTA’er.

Derudover er det muligt at synkronisere emner fra dine emnedatabaser som eksempelvis dit CRM system og matche disse op mod aktive brugere på Facebook.

Med kundelister har du bl.a. mulighed for at uploade følgende data:

  • E-mail/Telefonnummer
  • Fornavn/Efternavn
  • Postnummer/By
  • Stat/Landsdel/Land
  • Fødselsdato/Fødselsår
  • Køn
  • Alder

Afhængigt af de data du har til rådighed, samt hvor vidt det er arbejds- eller privatrelaterede informationer, ligger den typiske matchrate i omegn af 60-90 %.

Vælger du at uploade lister til Facebook, krypteres dine data vha. Sha256 algoritmer. De uploadede data anvendes udelukkende i forbindelse med matchingpsprocessen, hvorefter de slettes efter matchingsprocessen. Dette betyder, at uploadede data behandles sikkert og fortroligt.

Placeringsmålretning

Med Facebookannoncering er det muligt at målrette dine annoncer på flere placeringer afhængigt af dit indhold og ønskede platforme.

Placeringsmulighederne til Facebook annoncer er:

  • Facebook:
    • Nyheder
    • Lynartikler
    • In-Stream videoer
    • Højre kolonne
    • Foreslåede videoer
  • Instagram:
    • Nyheder
    • Stories
  • Audience Network*
  • Sponsorerede beskeder

*Audience Network er en samling af udgiversites og applikationer meget lig Googles Display netværk. Her kan du eksponere din målgruppe for dine annoncer, mens de eksempelvis tjekker blogs, forums, nyheder eller anvender nogle af Facebooks partnerapps.

Læs mere om markedsføring på Facebook her

KPI-rapportering

Vores produktløsninger baseres på data, når vi skal optimere og rådgive dig ifm. med løbende optimering samt opsætning af nye kampagner.

Derfor får du hver måned en fast rapportering på gængse KPI’er (Key Performance Indicators), som er relevante for dig og din produktløsning til kundefastholdende markedsføring.

Den grundlæggende KPI-rapportering tager udgangspunkt i de værktøjer, der opsættes i vores Datapakke. Her vil du modtage en månedlig oversigt over kampagneperformance med fokus på fuldførelse af visninger, interaktion, leadformularer og/eller transaktioner fra dine kampagner.

Retainer – Fast abonnement

Vores produktløsning er baseret på en fast abonnementsordning.

Vores abonnementer (Fastpris aftaler) er oplagte til at arbejde i dybden med et enkelt produkt. Med en Fastpris aftale sikres du en løbende og fokuseret indsats på din kundefastholdende markedsføring.

Med en fast aftale sikres du en stærk samarbejdspartner, der sammen med vores online marketingspecialister hjælper dig med at opnå dine mål med din online markedsføring. 

Kontakt os i dag for et uforpligtende tilbud. 

JA TAK, jeg vil gerne have et uforpligtende tilbud

Vi har blandt andet lavet for...

Se vores andre Facebook produkter:

Opmærksomhed

Opbyg øget opmærksomhed omkring dit brand og produkter

Læs mere

Interesse

Påvirk kunderovervejelsen blandt potentielle emner

Læs mere

Leadgenerering

Konverter flere relevante leads med remarketing

Læs mere