Google Adwords Search - Interesse
Med Google Adwords søgeordsannoncering kan du nå ud til din målgruppe, når de aktivt søger efter informationer/foretager research, som kan lede dem til dit brand og dine produkter.
Vores produktløsning til interessemålrettet søgeordsannoncering er oplagt til dig, hvis:
- Dine potentielle kunder endnu ikke kender dine produkter
- Din målgruppe ikke ved, hvad de helt specifikt søger
- Der er et forholdsvis højt informationsbehov blandt målgruppen
- Du vil have flere nye potentielle leads til din hjemmeside
Målretning
Den primære målgruppe ved interessebaseret søgeordsannoncering er nye emner, som du ønsker at promovere dit brand og dine produkter/ydelser overfor.
Med vores interesse-produktløsning arbejder vi med søgeordskampagner, som er henvendt til nye emner, som befinder sig i research/informationsfasen af købsprocessen. Du kan læse mere om metoderne/søgeordstyperne i det kommende afsnit.
Det er desuden muligt at segmentere målgruppen yderligere med geografiske og demografiske forhold, som kan optimere kampagneeffektiviteten og din samlede ROI.
Enhedsmålretning
På Google Adwords kan dine kampagner målrettes specifikke enhedstyper såsom desktop, mobile enheder og tablets, operativsystemer, trådløse netværk mv.
Denne enhedsmålretning er som udgangspunkt en yderligere segmentering af din målgruppe, som er beskrevet ovenfor. Enhedsmålretningen sikrer dig visninger på relevante platforme samt mulighed for at tilpasse indholdet på landingssiden.
- Desktop
Stationære og bærbare computere hvor viewporten (Skærmstørrelsen) er over 7 tommer - Mobil
Håndholdte enheder der indeholder opringningsfunktion - Tablet
Håndholdte enheder der ikke nødvendigvis indeholder opringningsfunktion
Søgeordstyper
I forbindelse med interessebaseret søgeordsannoncering anvendes der flere typer af søgeord til dine Google Adwords tekstannoncer. Fælles for søgeordstyperne i interessefasen er, at de er meget research prægede, da brugeren endnu ikke helt præcist ved, hvad han/hun søger efter. Der anvendes nedenstående søgeordstyper:
- Generiske søgeord
Brede/Generelle søgeord som oftest bruges i research fasen - Informationssøgeord
Søgninger med” hv-spørgsmål” - Short-Tail søgeords
Søgefrase med 1-3 søgeord
Denne type søgeordskampagner sendes oftest til dedikerede landingssider, hvor det kræver en omfattende indsats på content marketing – udarbejdelse af fyldige beskrivelser, specifikationer mv. som kan lede dine potentielle kundeemner mod en konvertering.
KPI-rapportering
Vores produktløsninger baseres på data, når vi skal optimere og rådgive dig ifm. med løbende optimering samt opsætning af nye kampagner.
Derfor får du hver måned en fast rapportering på gængse KPI’er (Key Performance Indicators), som er relevante for dig og din produktløsning til interesseskabende markedsføring.
Den grundlæggende KPI-rapportering tager udgangspunkt i de værktøjer, der opsættes i vores Datapakke. Her vil du modtage en månedlig oversigt over kampagneperformance med fokus på interaktionen med dine kampagner.
Retainer – Fast abonnement
Vores produktløsning er baseret på en fast abonnementsordning.
Vores abonnementer (Fastpris aftaler) er oplagte til at arbejde i dybden med et enkelt produkt. Med en Fastpris aftale sikres du en løbende og fokuseret indsats på din interessebaserede markedsføring.
Med en fast aftale sikres du en stærk samarbejdspartner, der sammen med vores online marketingspecialister hjælper dig med at opnå dine mål din med online markedsføring.
Kontakt os i dag for et uforpligtende tilbud.