SMM analyser

Vores Social Media Management (SMM) analyser har til formål at kortlægge din nuværende sociale position, og på hvilke områder der findes optimeringsmuligheder for din sociale tilstedeværelse.

Dette har til formål at øge dit sociale engagement og nå ud til dine kunder og kunde emner på de sociale platforme. Målet er at sikre dig det bedste mulige ROI af dine sociale ressourcer. 

Årsrapport

Med vores årsrapport kan du hurtigt få et hurtigt overblik over din sociale indsats for det foregående år. Vores grundlæggende årsrapport afdækker 6 KPI’er for din sociale profil/side, som giver dit et let overskueligt overblik over resultatet af dine sociale tiltag samt inspiration eller nye mål for fremtiden.

Vores årsrapport afdækker følgende KPI’er:

  • Sidens vækst
  • Opslagsfordeling
  • Social interaktion
  • Rækkevidde
  • Interaktionsfrekvens
  • Årets 3 bedste opslag

Konkurrentanalyse

Få styr på dine og dine konkurrenters styrker og svagheder på de sociale medier og identificer indsatsområder, hvor du kan forbedre din sociale strategi og sikre en succesfuld social tilstedeværelse.

Med vores konkurrent analyse samler vi en række af KPI’er for dig og dine konkurrenters profiler/sider, hvorefter vi kan evaluere på resultaterne af de indsamlede data, og sammensætte en strategi der sikrer dig det bedst mulige ROI.

Vores konkurrent analyse afdækker følgende KPI’er:

KPI sammenligning på:

  • Antal følgere
  • Vækst
  • Engagement
  • Opslagsinteraktion
  • Service niveau

Sammenligning af:

  • Opslagstyper
  • Opslagsfrekvens
  • Opslagsfordeling (Dag i ugen)
  • Engagementsmatrix
  • Keyword sammenligning + performance

Analyse af side/profil og performance

Vil du have et dybere indblik i din egne sociale sider, tilbyder vi en grundig analyse, hvor vi afdækker en lang række af KPI’er, statistikker og estimater for din side.

Dette giver dig et stærkt databaseret grundlag til planlægning, strategi og ROI optimering for dine sociale tilstedeværelse.

Denne analyse afdækker følgende punkter:

  • Analyse af side (Valgfrit datointerval op til 12 måneder bagud)

Overblik over sidens KPI’er

  • Antal fans
  • Gennemsnitlig ugentlig vækst
  • Annonceringsværdi
  • Service niveau
  • Responstid
  • Antal opslag pr. dag
  • Engagement
  • Opslagsengagement
  • Daglig rækkevidde
  • Opslagsrækkevidde pr dag

Overblik over indhold

  • 5 bedste og 5 dårligste opslag for perioden
  • Top 10 opslag – Liste med fordeling af interaktion (Likes, kommentarer, reaktioner)
  • Keyword analyse (frekvens og engagementsrate)
  • Hashtag analyse (frekvens og engagementsrate)

Opslag og timing

  • Antal opslag fordelt på dag
  • Opslagsfrekvens
  • Opslagsplanlægning (laveste og højeste opslagsengagement fordelt på dag og tidspunkt)
  • Fordeling af opslagstype (status, link, billede, video etc.)
    Engagementsmatrix for opslagstyper

Top influenter

  • Top 10 oversigt over periodens mest engagerede følgere for den valgte periode

Annonceringsværdi

  • Oversigt over estimeret værdi af dine opslag
    Inklusiv estimeret værdig, for tilsvarende reach via andre annonceringstjenester