Facebook remarketing

Med 3.5 millioner aktive brugere i Danmark pr. måned, er Facebook den klart største sociale platform her i landet. Dette danner et solidt grundlaget for en effektiv målretning af annoncer og Facebook remarketing mod lige netop din målgruppe.

Pixel

For at anvende remarketing som Facebook markedsføring, kræver det at der findes en Facebook remarketing pixel på dit website. Denne pixel er et kodestykke, som sender data fra dit website til Facebook. Denne data bruges til at segmentere dine besøgende ud fra de målgrupper og regler der er opsat.

Der findes 2 typer af pixels til henholdsvis brugerdefinerede målgrupper og konverteringer.

Facebook remarketing pixel for brugerdefinerede målgrupper anvendes til at sende information om brugeradfærd fra dit website til Facebook, så disse brugere kan medtages i dine remarketing målgrupper.

Konverteringssporingspixel anvendes i forbindelse med sporing af handlinger, som f.eks. brugere der tilføjer en vare til indkøbskurven, fuldfører en konvertering (eksempelvis et online køb) m.m.

SMM - Social Media

Driv socialt engagement med Social Media Management. Øget produkt og brand kendskab.

  • Content creation
  • Socialt engagement
  • Målretning/segmentering

Brugerdefinerede målgrupper

Med brugerdefinerede målgrupper vælges betingelser, som skal opfyldes, for at en given bruger medtages i din målgruppe. På baggrund af disse ”regler” kan du segmentere dine Facebook remarketing lister/målgrupper ud fra følgende:

Enhver som besøger dit website

Med denne funktion medtages alle besøg til din målgruppe uanset deres adfærd, hvor mange sider de besøger og om de fuldfører en konvertering eller ej.

Her kan medtages brugere fra seneste 30 og helt op til 180 dage. Dette betyder at vælger du 30 dage, vil en bruger automatisk blive fjernet fra denne målgruppe igen efter 30 dage, med mindre de vender tilbage til dit website inden.

Personer som besøger specifikke websider

Her kan bruger medtages i en målgruppe ud fra besøg på valgte sider. Dette kan f.eks. være en produktkategori eller en bestemt informationsside.

I denne målgruppe opsætning kan det vælges om URL’en skal indeholde et bestemt ord eksempelvis Visibility – Nu vil alle brugere der besøger en side på dit site med order visibility i URL’en medtages i din målgruppe.

Det kan også være en specifik URL, f.eks. www.retainer.dk/visibility, hvor brugere skal besøge denne specifikke side, før de medtages i målgruppen.

Personer som besøger specifikke websider men ikke andre

Her kan brugere der kun besøger en bestemt side, og ingen andre, medtages i en målgruppe.

Personer som ikke har besøgt dit website i en bestemt tidsperiode

Her kan du medtage ”inaktive” brugere/besøg til dit website i en målgruppe og målrette annoncer eller reminders om dit brand, dine produkter eller services til disse.

Du kan medtage emner i denne målgruppe fra 30 dages inaktivitet helt op til 180 dage.